fredag 26 oktober 2012

Snor på Kaserngatan

Hej bloggen. Just nu skulle jag egentligen sitta och sörpla kaffe och prata om livsviktiga saker med min vän Jennifer, men på grund av en sviktande fysisk hälsa sitter jag hemma. Snoret hänger ner till mina knän och jag känner mig allmänt off.

Ja, ni ser ju själva!
Hur som helst så var jag tvungen att gå ut en sväng i alla fall. Gå ett ärende och posta brev. När jag hade kommit två kvarter hemifrån var det så här nära att jag vände om. För jag kände mig så sjuk. But you have to do what you need to do, eller någonting ditåt. Jag kämpade på i stan och tyckte synd om mig själv så jag svängde in till saluhallen och köpte en god och dyr choklad.

5,20€ för 70g. Men det är det värt!
När jag ändå var i saluhallen gick jag ett varv genom Indiska för att pigga upp mig själv. Alltså man vill ju köpa precis allt därifrån! Såg en stjärna jag skulle vilja ha i vardagsrumsfönstret i jul.

Snodde bilden från Indiska.
När jag kämpade hem tänkte jag på det här med julpynt. Nu för tiden börjar butikerna plocka fram julpyntet redan i september. När julen närmar sig är man så trött på alla tomtar och bockar och julsånger att man helst vill ha så neutrala och så få dekorationer som möjligt hemma. Känner ni också så?

Nu måste jag nog ta mig i kragen och i alla fall duscha. Så Jakob står ut med att åtminstone se på mig sedan när han kommer hem från gymmet.

Meddelande till Jennifer: När jag blir en frisk människa igen ska jag baka mockarutor (a.k.a. kärleksmums) så tar vi en tekväll hos mig! Meddelande till Jennifer slut.

2 kommentarer:

Jennifer sa...

JAAAAA! Ja älskar kärleksmums :D

ester-lisa sa...

Perfekt! :D